10 

The hardcore game model, in contrast, are games that are more engaging and demand more time on the 
end of the user. They often consist of upgrades, ongoing storylines and several quests. The levels of 
difficulty can also be greater for hardcore games, which enables the game to be tailored to the unique 
performance of every player. Within our game the player vs. environment capability enables us more 
control over the difficulty level.   

S

TRATEGY 

&

 

I

MPLEMENTATION 

S

UMMARY

 

 

The initial focus of Nordicplan is to raise $1 M in order to finance the payroll of the development team, 
experts in the industry that have worked on major game releases internationally. The funding will also 
cover the pre-release sales and initial kickstarter revenue campaign for pre-release game demos and beta 
testing. The kickstarter will consist of special competitions to facilitate initial demand and convert the 
existing social media users onto loyal game players.  

The company will later request $13 M in order to begin commercialization and global sales of the game 
and continue to refine the content based on the feedback of its users. It will have multiple sources of 
revenues consisting of advertisements with the free to play model, subscriptions for those that prefer to 
avoid advertisements and box sales of the actual game to be played online. Merchandise will also be sold 
in electronic format and able to be purchased on the website.  

M

ANAGEMENT 

T

EAM

 

 

Magnus Backström – CEO: Magnus has twenty years of experience in project management and consulting 
for Fortune 500 companies internationally. He has worked on teams to construct several successful 
companies related to the media/entertainment industry. Magnus will be responsible for implementing 
the business plan and guiding the development of the game to its completion and commercialization.  
 

SWOT

 

A

NALYSIS

 

Strengths 

 

Invented the MMOTRPG market, which PC gamer will write an article over (including the game). 
This enables us mastery over the MMOTRPG segment as the pioneers and innovators.  

 

Some of the best staff in the gaming industry that have worked on major international game 
productions/releases and have extensive industry experience. .  

 

Introduction of over 200 innovative features, a compelling storyline and content.  

 

Ability of the free to play or subscription model, enabling targeting of both developing economies 
and larger more mature markets with slower growth and higher disposable income.  

 

Five fractions and character design features that enable users to express their character’s 
personality and interact in a truly virtual world with diverse characters.  

Weaknesses 

 

The game still requires development and is not yet ready for commercialization, therefore it must 
operate swiftly and with a lean budget until it is introduced.