11 

 

The game introduction must be successful and there is much emphasis placed on this period as it 
will be its first massive exposure to the market.  

Opportunities 

 

There are already over 180,000 social media followers, which will be relatively easy to convert 
into game players, given that they have already expressed interest.  

 

The website traffic is dispersed globally, demonstrating both an interest and a presence in Asian 
markets, Latin American markets, North America and European markets.  

 

The overall MMO market is quickly growing, particularly in developing markets and the internet 
penetration is still not saturated, enabling strong future market growth.  

 

The most popular genera of the MMO segment is fantasy, which the game delivers in a fantasy 
style environment with massive amounts of gaming content and quests.  

Threats 

 

The market is highly concentrated and also depends on existing games on the market. If a game 
is released with enormous popularity just before Nordicplan’s product, it could compete fiercely 
for market share.  

 

The overall gaming and technology industry is rapidly changing and it is hard to forecast the future 
of the gaming technology industry and adapt to changes compared to more traditional economy 
markets.  
 

V

ALUE 

P

ROPOSITION

 

 

Gamers enjoy playing MMO games that provide an immersive fantasy role playing experience that enables 
them to interact with their friends, the liberty to pursue quests that interest them with an innovative 
storyline, customize their character and gain a reputation on the game to keep them playing more. These 
elements both build an addictive and sharing game experience that history’s most popular MMORPG 
games have all shared.  

World of Warcraft has reached over 7 million subscribers and is among the most popular games to have 
ever been released in history. Our model is very similar to World of Warcraft, which shares all elements 
described above to validate market demand. Users interact in a virtual world to fulfill quests, combat each 
other, join factions with unique characters and rise among the ranks. The game requires a subscriptions 
to be paid, which ours does not if users are exposed to advertisements. Moreover, our game takes the 
successful characteristics of World of Warcraft and brings it into a new atmosphere, with new characters, 
an innovative storyline and compelling quests. 

 

MMORPG

 

C

OMPETITIVE 

C

OMPARISON

 

 

Blizzard: Blizzard Entertainment, Inc. is an American video game developer and publisher founded on 
February 8, 1991, under the name Silicon & Synapse by three graduates of UCLA, Michael Morhaime, Allen 
Adham and Frank Pearce and is currently a subsidiary of American company Activision Blizzard. It holds