M

ARKET 

N

EEDS

 

 

We have spent three years conducting research into what consumers in the MMO industry want, and our 
management team are gamers passionate about creating amazing experiences in the industry. We have 
determined that players want a fantasy world with a compelling storyline, extremely large number of 
quests that they can fulfill with friends integrated with social media and creative characters that enable 
them to express their personality to interact with other players in the virtual world. Quality graphics are 
also very important as it enables are more immersive gaming experience, as demonstrated by the core 
characteristics of the most popular games historically in the MMO industry.  

 

M

ARKET 

T

RENDS

 

 

There is still a considerable amount of internet penetration potential globally. This demonstrates that 
there is still tremendous market potential for the MMO sector, particularly for the free to play model 
where demographics may not be able to afford the subscription based models. In areas where 
subscriptions can be purchased, such as North America and Europe, the subscriptions based MMO games 
are growing quickly and provide another opportunity to have increased sales in the regions where internet 
growth is slower.   

M

ARKET 

G

ROWTH

 

 

The market growth is coming from two segments. The first is the North American and European economy 
for subscription based MMORPG and the second is developing economies and Asian economies for the 
free to play model. This offers diversified revenues and game adoption maximization in each respective 
region.  

Global Games Market Revenues | Per Platform

PC Boxed Download

Casual/Social

Mobile

Mobile

Consoles